Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM SOSYOLOJİSİNDE DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR: İŞLEVCİ PARADİGMA VE ÇATIŞMACI PARADİGMA

Year 1990, , 557 - 571, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000777

Abstract

Eğitim sosyolojisinde değişik yaklaşımların gelişmesi oldukça geç gerçekleşmiştir. 19. yüzyılın klasik sosyologları eğitim konusunda önemli katkılarda bulundular ama 1950 lere, hatta 60 ların başına kadar eğitim sosyolojisi bağımsız bir araştırma alanı olarak fazla bir varlık gösteremedi. 1970 lere kadar da hemen tümüyle tek bir yaklaşım biçiminin tekelinde kaldı, tşlevci Paradigma (Functional paradigm) diye adlandırılan bu yaklaşım eğitsel kurumlarm toplumdaki rolünü bem açıklamaya hem de meşrulaştırmaya yöneliyordu. Işlevci yaklaşım, bir yandan eğitimin ekonomi, toplumsal hareketlilik ve siyasal düzenle bağlantılarını kurmakta, bir yandan da okulun yapısını ve-rol kuramı aracılığıyla öğrenci-öğretmen etkileşimini incelemekte kullanılmıştı1.

References

  • .
Year 1990, , 557 - 571, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000777

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mine Tan This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990

Cite

APA Tan, M. (2019). EĞİTİM SOSYOLOJİSİNDE DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR: İŞLEVCİ PARADİGMA VE ÇATIŞMACI PARADİGMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 557-571. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000777
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.