Research Article
BibTex RIS Cite
Year 1989, , 1 - 6, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000873

Abstract

References

  • .

MİLLİ EĞİTİMDE BİRKAÇ KRİTİK SORUN

Year 1989, , 1 - 6, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000873

Abstract

Londra Üniversitesi mukayeseli eğitim profesörü King, geri kalmış ülkelerin, kalkınmış olanları en az elli yıl geriden izlediklerini söylemektedir. Bu ifadeyi kendi milli eğitimimize oluklaştırdığımızda, birincisi hızla değiştiğimiz için ve keza güncel teknoloji üretiminin transfer olanaklarını sürekli tartıştığımız için, pek yerinde bulmayabiliriz. Ancak, bir kısım milli eğitim karar ve uygulamalarında, başkalarını değilsede, kendimizi (50-70 yıl geriden izlediğimizi dile getirirksek durumu fazla abartmış sayılmayız. Kafa ve kalbin, uygar, modern, mutlu ve rahat yaşayan insanların Türkiyesi için çalıştığı ilk yılların milli eğitiminde alınan çoğu kararların ve uygulamaların, bu gün yön ve öz değiştirdiğini somut örneklerle ortaya koymak mümkündür. Kuşkusuz, sosyo-kültü-rel dinamizm nedeniyle kendimizi tekrarlamamız hata olur; şu varki, dinamizm, dağdma ve keyfiliğe değil, fakat, ideal olarak, gelişmeye yönlendirilmelidir. Türkiyenin geleceğini doğrudan etkileyen insan eğitiminde, yakın geçmişte alman yoldan geriye gidilirse, bunun, yakın gelecekte yaratacağı sorunların giderilmesi güçleşir ve bu ara, eğitime ya-pdan yatırımlar telef olur.

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Fatma Varış This is me

Publication Date August 20, 2019
Published in Issue Year 1989

Cite

APA Varış, F. (2019). MİLLİ EĞİTİMDE BİRKAÇ KRİTİK SORUN. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 1-6. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000873
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.