Research Article
BibTex RIS Cite

GÖRME ÖZÜRLÜLERDE SESLİ OKUMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 1988, , 91 - 110, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001002

Abstract

Birey, çeşitli alanlara ilişkin bilgilerin çoğunu okuma yarda dinleme yoluyla edinir. Bu nedenle anadilinin dört temel etkinliği olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleri, içeriği ve anlamı ne olursa olsun bütün derslerdeki öğrenmeler için gereklidir. Tüm normal okulların öğretim programlarında “öğrencilerin okuduklarım' doğru ve çabuk anlama, doğal ve anlamlı okuma alışkanbklarmı geliştirerek sesli ve sessiz okumayı iyileştirmek” temel hedef olarak belirlenmiştir. Okuma, öğretim programlarının temelini oluşturur. Gerçekten okulda kullanılan öğrenme gereçlerinin çoğu okumayı gerektirir. Bugün öğretim araçlarının yeterince gelişmiş olmasına karşın, yiûe de, öğrenim büyük ölçüde okumaya dayanmaktadır. Bütün derslerin okumayı gerektirdiği gözönüne alınırsa, iyi okuyaniayan ve. okuduğunu tam olarak anlayamayan bir öğrencinin derslerinde b aş ardı olması beklenemez. Öğrenci, her dersin ber konunun hedeflerine ulaşmada okumadan yararlanmak zorundadır. Bireyin okumada kazandığı beceriler, onun gerek okuldaki, gerekse okul dışındaki başarısını ve bunun yanında çevresine uyumunu belirleyen etkenlerdir (Tekin, 1979).

References

  • Jersild, Arthur T., Çocuk Psikolojisi. Üçüncü Basla. Çev: Gülseren Güııçe. Ankara; A.Ü. Eğitim. Fakültesi, 1979.
  • Kee, Paul Mc., İlkokulda Okuma Öğretimi Cilt I. Çev: M. Şükrü Koç. İstanbul; Maarif Basımevi, 1956.
Year 1988, , 91 - 110, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001002

Abstract

References

  • Jersild, Arthur T., Çocuk Psikolojisi. Üçüncü Basla. Çev: Gülseren Güııçe. Ankara; A.Ü. Eğitim. Fakültesi, 1979.
  • Kee, Paul Mc., İlkokulda Okuma Öğretimi Cilt I. Çev: M. Şükrü Koç. İstanbul; Maarif Basımevi, 1956.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gönül Akçamete This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988

Cite

APA Akçamete, G. (2019). GÖRME ÖZÜRLÜLERDE SESLİ OKUMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 91-110. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001002
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.