BibTex RIS Cite

Ankara Üniversitesi Erasmus Koordinatörlerinin Erasmus Programına İlişkin Görüşleri

Year 2017, Volume: 50 Issue: 2, 201 - 223, 01.10.2017
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001402

Abstract

Bu araştırmanın amacı Erasmus koordinatörlerinin, programın olumlu yanları ve programın uygulanmasında yaşanan güçlüklere yönelik görüşleriyle programın daha etkili olması için
önerilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı durum çalışması modelindeki bu araştırmanın çalışma grubunu Ankara Üniversitesi’nde Erasmus koordinatörü olarak görev yapan 10 öğretim üyesi oluşturmuştur. Araştırmacılar tarafından geliştirilen,
yapılandırılmış görüş alma formu ile elde edilen veriler doküman incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Erasmus Programının olumlu yanları incelendiğinde gelen öğrenciler açısından en çok dile getirilen yararı kültürlerarası kaynaşma iken; giden öğrenciler açısından
evrensel bakış açısı kazanma ve bireysel kazanımlardır. Erasmus programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşler incelendiğinde, İngilizce açılan ders sayılarının sınırlı olması ve öğrencilerin dil seviyelerinin beklenilen düzeyin altında olması en sık dile getirilen güçlüklerdir. Koordinatörler programın daha etkili
olabilmesi için öğrenci ve öğretim elemanlarının dil becerilerinin geliştirilmesini ve öğrenci seçim ölçütlerinin gözden geçirilmesini önermişlerdir.

Ankara University Erasmus Coordinators Views on Erasmus Programme

Year 2017, Volume: 50 Issue: 2, 201 - 223, 01.10.2017
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001402

Abstract

This study investigates Erasmus coordinators’ views on positive effects, experienced difficulties and suggestions for solutions regarding Erasmus programme. In this case study, the participants of the study are 10 Erasmus coordinators working at different faculties of Ankara University. Data collected from structured interview form, developed by researchers, were analysed through document analysis. Cultural integration, gaining global views and individual experiences are mostly stressed positive effects of the programme by coordinators. In terms of difficulties in the implementation of the programme, limited number of English courses and language barriers were mostly stressed. For more effective use oft he Erasmus programme coordinators suggested to provide languagesupport (both for lecturers and students) and revise student selection procedures (with adding interview).

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA79RS84FN
Journal Section Research Article
Authors

Çağlayan Dinçer This is me

Berna Aslan This is me

Ayşegül Bayraktar This is me

Publication Date October 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 50 Issue: 2

Cite

APA Dinçer, Ç., Aslan, B., & Bayraktar, A. (2017). Ankara University Erasmus Coordinators Views on Erasmus Programme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 50(2), 201-223. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001402
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0