BibTex RIS Cite

Eğitim ve Öğretimde Güncel Bir Yaklaşım: Teknoloji Destekli Esnek Öğrenme (Flipped Learning) Modeli

Year 2015, Volume: 48 Issue: 2, 103 - 122, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001366

Abstract

Yirmi birinci yüzyılda, bilgi ve teknoloji çağındaki hızlı değişimler, eğitim alanına doğrudan veya dolaylı olarak yansımaktadır. Hızla değişen dünyamızda eğitim, öğretmen, öğrenen, öğrenme süreci kavramlarına yüklenen anlamlar da değişmekte, eğitim sürecinden beklentiler farklılaşmaktadır. Diğer bir deyişle; eğitimde paradigmalar değişmektedir. Bu değişim ve dönüşümlerin bir parçası olarak ihtiyaçları farklılaşan öğrencilerin beklentilerine cevap veren farklı öğrenme modelleri ortaya çıkmaktadır. Bu modellerden biri de son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan “Teknoloji Destekli Esnek Öğrenme (Flipped learning) Modelidir.” Bu gözden geçirme çalışmasında eğitim ve öğretimde değişen anlayışlar, yeni öğrenme modellerine olan ihtiyaç ve değişen beklentilere cevap veren alternatif bir öğrenme modeli olarak “Teknoloji Destekli Esnek öğrenme modeli” üzerinde durulacaktır. Bu amaçla, modelin nasıl ortaya çıkıp geliştiği, esasları ve uygulama biçimlerine ilişkin bilgiler sunulacak, ilgili araştırmalar ışığında modelin etkililiği, yararları ve sınırlılıkları tartışılarak ülkemizde uygulanabilirliğine ilişkin bir değerlendirme yapılacaktır

A Current Approach To Education: Flipped Learning Model

Year 2015, Volume: 48 Issue: 2, 103 - 122, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001366

Abstract

Rapid changes in the age of information and technology have direct or indirect implications for the field of education. Thereby, the meanings attributed to the concepts of education, teacher, learner, learning process and expectations from educational process are changing. In other words, educational paradigms are shifting. As a result of these changes, learners' needs are changing and transforming. In recent years new models of learning are suggested and become widespread as respond to these needs. One of these models, which has started to become widespread in recent years, is "Flipped Learning Approach.” In this review study, changing perspectives toward teaching and learning process, the need for new learning models will be discussed and as a part of these discussions "Flipped Learning Model" will be handled. In this context, the emergence and development of the model will be described; guidelines and application forms of the model will be discussed. Moreover, effectiveness, advantages and limitations of the model will be discussed within the context of relevant literature and an evaluation about the model's applicability in Turkey will be carried out

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA79CP29AK
Journal Section Research Article
Authors

Ferhat Kardaş This is me

Binnur Yeşilyaprak This is me

Publication Date October 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 48 Issue: 2

Cite

APA Kardaş, F., & Yeşilyaprak, B. (2015). A Current Approach To Education: Flipped Learning Model. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(2), 103-122. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001366
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0