BibTex RIS Cite
Year 2015, Volume: 48 Issue: 1, 233 - 244, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001360

Abstract

This paper provides a critical view of the dominant discourse in education centering on 'competences' and the type of slant this discourse takes. It also suggest an alternative discourse in this regard with a more holistic approach in mind and which takes on board the issues of critical literacy and social movement organisation, providing due reference to the ideas of John Dewey, Lorenzo Milani and the School of Barbiana, Paulo Freire and those emerging from the World Social Forum

Eğitimde ‘yeterlik’ söylemi ve toplumsal eylemlilik ile eleştirel yurttaşlık mücadelesi

Year 2015, Volume: 48 Issue: 1, 233 - 244, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001360

Abstract

Bu makale eğitimde ‘yeterlikler’ üzerinde yoğunlaşan baskın söyleme ve bu söylemin yöneldiği eğilim türüne dair eleştirel bir bakış sunar. Aynı zamanda bu bağlamda daha bütüncül bir yaklaşımı göz önünde bulundurarak John Dewey, Lorenzo Milani, Barbiana Okulu, Paulo Freire ve Dünya Sosyal Forumu’ndan doğan düşüncelere atıfla eleştirel okuryazarlık ve toplumsal hareket örgütlenmesi meselelerini dikkate alan alternatif bir söylem önerir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA88MT53MC
Journal Section Research Article
Authors

Peter Mayo This is me

Didem Gamze Dinç This is me

Publication Date May 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 48 Issue: 1

Cite

APA Mayo, P., & Dinç, D. G. (2015). Eğitimde ‘yeterlik’ söylemi ve toplumsal eylemlilik ile eleştirel yurttaşlık mücadelesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(1), 233-244. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001360
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0