Bu araştırmada İngilizce öğrenen yetişkinlerin demografik
özelliklerinin, katılım nedenlerinin ve öğrenim gördükleri
kurumlardaki uygulamalara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Çalışma grubunu Kadıköy Halk Eğitim Merkezi, Sabancı
Üniversitesi Diller Okulu ve Özel Özkent Lisan Kursu’nda İngilizce
öğrenen 321 yetişkin oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından
geliştirilen bir veri toplama aracı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde
tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Kurumlar ve yaş gibi farklı
türden değişkenlerin kıyaslanmasında Ki-kare testi kullanılmıştır.
Sonuçlar, katılımcıların çoğunluğunun kadınlardan oluştuğunu, ilk
yetişkinliğe geçiş ve ilk yetişkinlik döneminde bulunduklarını,
yükseköğretim diplomasına sahip olduklarını göstermektedir. Katılım
nedenleri arasında en yaygın olarak pratik beceriler geliştirme ve gelir
düzeyini artıracak nedenler olduğu belirlenmiştir. Eğitim
programlarının İletişimsel Öğretim Yöntemi’ne dayalı andragojik
uygulama ilkelerine tamamen uymadığı görülmüştür. Eğitim seviyesi
ile katılımcı görüşleri arısında ters orantılı bir ilişki bulunmuştur.
Ayrıca daha ileri yaş grubundaki öğrenenlerin daha olumlu hisler
beslemekle birlikte andragojik temelli uygulamaların tamamen
gerçekleşmediğini düşündükleri belirlenmiştir. Cinsiyete göre ise
katılımcı görüşleri arasında fark olmadığı ortaya çıkmıştır.
This study investigated demographic characteristics of adults learning English, their reasons for participation and opinions about the andragogical applications based on the Communicative Teaching Method (CTM). Participants included 321 learners. The data were analyzed using descriptive statistics. Pearson’s chi-square test was used to compare the data. The findings indicated that the majority of the participants were female, they held a university degree, and were in the early adulthood periods. The two main reasons for participation were developing practical skills and improving intellectual knowledge. The data analysis revealed their lessons were not totally based on andragogical applications based on CTM. There were differences in participants’ opinions according to their education levels, suggesting less positive thinking as the education level increased. While there were no significant differences in terms of gender, those in the higher age group had a more positive attitude regarding the use of the andragogical application based on CTM
Other ID | JA26PN73JE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 47 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0