BibTex RIS Cite

Lisansüstü Öğretime Öğrenci Seçiminde Kullanılan Ölçütlere İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşleri

Year 2014, Volume: 47 Issue: 2, 179 - 200, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001343

Abstract

Bu çalışmanın amacı Ankara Üniversitesi’nin Eğitim
Bilimleri Fakültesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Hukuk Fakültesi,
İlahiyat Fakültesi, İletişim Fakültesi, Siyasal Bilgiler Fakültelerinde
çalışan öğretim elemanlarının, lisansüstü öğretime öğrenci seçiminde
kullanılan ölçütlere ilişkin görüşlerinin ortaya konmasıdır. Tarama
modelinde gerçekleştirilen bu araştırmaya 2007-2008 eğitim öğretim
yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Eğitim
Bilimleri Enstitüsü ile ilişkili fakültelerde görev yapan 274 öğretim
elemanı katılmıştır. Araştırmaya katılan akademisyenlerin lisansüstü
öğretime öğrenci seçiminde kullanılan ölçütlere ilişkin ifadelere
katılma düzeyleri her maddeye ilişkin frekans ve yüzdeler
hesaplanarak betimlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretim
elemanları, lisansüstü öğretime öğrenci seçimine ilişkin ölçütlerin
çeşitli yetersizlikler ve olumsuzluklar barındırdığını düşünmektedirler.

Views of Academics on Student Selection Criteria for Graduate Education

Year 2014, Volume: 47 Issue: 2, 179 - 200, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001343

Abstract

The purpose of this study is to describe the views of academics about admission criteria to graduate education programs, who are working in the Social Sciences Institute and Educational Sciences Institute of Ankara University. Total of 274 academics employed in the Social Sciences Institution and Educational Sciences Institutions of Ankara University in the 2007-2008 school years participated in the study that is carried out on survey model. Participation levels of participants to some opinions about admission criteria to graduate education were determined and described in terms of frequencies and percentages. The results show that academics have some negations about the admission criteria to graduate education programs

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA95PN62UB
Journal Section Research Article
Authors

Aygülen Kayahan Karakul This is me

Kasım Karakütük This is me

Publication Date October 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 47 Issue: 2

Cite

APA Kayahan Karakul, A., & Karakütük, K. (2014). Views of Academics on Student Selection Criteria for Graduate Education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(2), 179-200. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001343
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0