Bu çalışmanın amacı Ankara Üniversitesi’nin Eğitim
Bilimleri Fakültesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Hukuk Fakültesi,
İlahiyat Fakültesi, İletişim Fakültesi, Siyasal Bilgiler Fakültelerinde
çalışan öğretim elemanlarının, lisansüstü öğretime öğrenci seçiminde
kullanılan ölçütlere ilişkin görüşlerinin ortaya konmasıdır. Tarama
modelinde gerçekleştirilen bu araştırmaya 2007-2008 eğitim öğretim
yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Eğitim
Bilimleri Enstitüsü ile ilişkili fakültelerde görev yapan 274 öğretim
elemanı katılmıştır. Araştırmaya katılan akademisyenlerin lisansüstü
öğretime öğrenci seçiminde kullanılan ölçütlere ilişkin ifadelere
katılma düzeyleri her maddeye ilişkin frekans ve yüzdeler
hesaplanarak betimlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretim
elemanları, lisansüstü öğretime öğrenci seçimine ilişkin ölçütlerin
çeşitli yetersizlikler ve olumsuzluklar barındırdığını düşünmektedirler.
The purpose of this study is to describe the views of academics about admission criteria to graduate education programs, who are working in the Social Sciences Institute and Educational Sciences Institute of Ankara University. Total of 274 academics employed in the Social Sciences Institution and Educational Sciences Institutions of Ankara University in the 2007-2008 school years participated in the study that is carried out on survey model. Participation levels of participants to some opinions about admission criteria to graduate education were determined and described in terms of frequencies and percentages. The results show that academics have some negations about the admission criteria to graduate education programs
Other ID | JA95PN62UB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 47 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0