BibTex RIS Cite

A Qualitative Research on Motivational Orientations of Adult Learners

Year 2014, Volume: 47 Issue: 2, 307 - 326, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001349

Abstract

The purpose of this study is to determine the typical characteristics of adult learners, were attended courses organized by Muğla People’s Education Center in accordance with their motivational orientations and participationreasons based on the Houle’s classification. Research data were collected by interviews. The target population of the study is consist of 58 highest rated adult learners who responded “Determination of Adult Learners’ Motivational Orientations Survey”. Related to the reasons for participating the courses, each motivational orientation reflects typical characteristics. In the light of results, it is proposed that adult learning activities should be organized according to their motivational orientationsto create more effective learning environments

Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri Üzerine Nitel Bir Araştırma

Year 2014, Volume: 47 Issue: 2, 307 - 326, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001349

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Muğla Halk Eğitimi Merkezi’nde düzenlenen kurslara katılan yetişkin öğrenenlerin güdüsel yönelimlerinin belirgin özelliklerini ve kursa katılma nedenlerini Houle’un yetişkin öğrenenler sınıflandırmasına dayalı olarak belirlemektir. Araştırmada veriler bir nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmanın çalışma evreninde “Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri Anketi”ne yanıt veren yetişkin öğrenenlerden en yüksek puan alan 58 yetişkin öğrenen yer almaktadır. Araştırma bulgularına göre, üç güdüsel yönelimin tanımlayıcı özellikleri ortaya çıkmıştır. Kursa katılma nedenlerine ilişkin olarak her bir güdüsel yönelimin kendi tipik özelliklerini yansıttığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, daha etkin bir öğrenme ortamı oluşturmak için yetişkinlere yönelik eğitim/öğrenme etkinliklerinin güdüsel yönelimlere göre düzenlemesini önerilebilir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78SN32ZP
Journal Section Research Article
Authors

Fatma Tezcan This is me

Ahmet Duman This is me

Publication Date October 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 47 Issue: 2

Cite

APA Tezcan, F., & Duman, A. (2014). A Qualitative Research on Motivational Orientations of Adult Learners. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(2), 307-326. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001349
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0