BibTex RIS Cite

Öğretmen yeterlikleri açısından eğitim fakültesi programlarının değerlendirilmesi

Year 2013, Volume: 46 Issue: 2, 297 - 318, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001307

Abstract

Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının görüşlerine dayalı olarak öğretmen eğitimi programlarının içeriğini öğretmenlerde varolması gereken yeterlikler açısından değerlendirmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcıları Eğitim Fakültesinin son sınıfında öğrenim gören ve çalışmanın ölçütlerine uyan öğrencilerden ve öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Öğretmen eğitimi programlarında yer alan ve yer alması gereken derslerin öğretmen yeterlikleri açısından
sorgulandığı yarı standart açık uçlu soru formu çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğretmen adayları için odak grup ve bir-bir görüşme ve öğretim elemanları için bire-bir görüşme ve yazılı bilgi toplama yoluyla elde edilen veriler sürekli karşılaştırmalı yöntemle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre (1) Esneklik, hoşgörü,
tarafsızlık; (2) Alan bilgisi, (3) İletişim becerisi öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının en sık atıfta bulunduğu yeterliklerdir. Bu yeterlikleri sağlamada meslek dersleri, medya, sanat ve felsefe ağırlıklı dersler öne çıkmaktadır

Evaluating Teacher Education Curricula in Terms of

Year 2013, Volume: 46 Issue: 2, 297 - 318, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001307

Abstract

This study aims at evaluating teacher training curricula in terms of teacher competencies. Phenomenology, one of the qualitative methods, is used in this study. Participants of the study are the final year students and lecturers at the Faculty of Education. Data is collected with interviews for teacher candidates and a questionnaire form including open-ended questions. Data were analysed by constant comparative analysis. According to the results of the study, the competencies which teacher candidates and lecturers, at the most, referred are; (1) Flexibility, tolerance, objectiveness; (2) Content/subject knowledge, (3) Communication skills. Courses to fulfill these competencies are professional courses and media and art based courses

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA72SM55VV
Journal Section Research Article
Authors

Belgin Tanrıverdi This is me

Özlem Apak This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 46 Issue: 2

Cite

APA Tanrıverdi, B., & Apak, Ö. (2013). Evaluating Teacher Education Curricula in Terms of. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 297-318. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001307
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0