BibTex RIS Cite

Bilim Eğitiminde Estetik Süreçler: Sanat Destekli Bilim Eğitimi

Year 2012, Volume: 45 Issue: 1, 269 - 284, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001245

Abstract

Bilgi aktarmaya dayalı olarak yürütülen eğitim süreçleri,
öğrenme yaşantılarının beklenen sonucu vermesini önemli ölçüde
sınırlamaktadır. Bu çalışmada, başta bilim eğitimi olmak üzere eğitim
süreçlerinde ağırlıklı şekilde yer tutan “kavramsal” öğrenme
durumlarından farklı olarak, yeterince değerlendirilemeyen “imgesel”
öğrenmenin öğrenme yaşantılarındaki yeri ve önemi irdelenmektedir.
Çalışmada, alan yazın taraması ışığında, imgesel dile dayanan sanatsal
ve yazınsal iletişimin öğrenme yaşantıları üzerinde yaratabileceği etki
gücüne açıklık getirilmekte, buradan hareketle sanatsal ve yazınsal
ürünlerin bilim (Fen) eğitiminde değerlendirilmesine dönük öneriler
getirilmektedir.

Aesthetic processes in science education: art based science education

Year 2012, Volume: 45 Issue: 1, 269 - 284, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001245

Abstract

Educational processes carried out for information transfer highly hinder the fulfillment of the goals expected to be achieved through learning experiences. In the present study, the place and importance of the usually neglected “imaginary” learning are investigated. Unlike “conceptual” learning dominating the educational processes particularly in the field of science education, this imaginary learning is underutilized. In the present study, in light of the literature review, the potential of artistic and literary communication based on imaginary language to have impact on learning experiences is explained, and based on this, suggestions are made to capitalize on artistic and literary genre for science education

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA34ND78HZ
Journal Section Research Article
Authors

Oğuz Özdemir This is me

Publication Date May 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 45 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, O. (2012). Aesthetic processes in science education: art based science education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 45(1), 269-284. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001245

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License