BibTex RIS Cite

Köşe Yazılarının Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi

Year 2012, Volume: 45 Issue: 1, 285 - 306, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001246

Abstract

Bu çalışma, ülkemizde yayımlanan dört ulusal gazetedeki
köşe yazılarının toplumsal cinsiyet ve kadın eğitimi konularında
verdikleri mesajların değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Hürriyet,
Radikal, Birgün ve Zaman gazetelerinde bir yıl içinde yayımlanan tüm
köşe yazıları evren olarak kabul edilmiş, bu evrenden örneklem olarak
alınan toplam 1620 köşe yazısı, önceden belirlenen kategoriler
doğrultusunda içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuçta, her bir
gazetenin kendi politik bakış açısı doğrultusunda ve değişen oranlarda
cinsiyetçi yaklaşımlar sergiledikleri gözlenmiştir.

Evaluation of columns according to gender and women’s education

Year 2012, Volume: 45 Issue: 1, 285 - 306, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001246

Abstract

This study is done in order to evaluate the columns of four national newspapers that are published in Turkey in respect of their messages about gender and women’s education. All columns published in a year in Hürriyet, Radikal, Birgün and Zaman newspapers are regarded as the population, and 1620 columns, which are chosen as the sample of this population, are analyzed in line with the previously determined categories. In the end, it is seen that the columns of the newspapers exhibit sexist approaches in various ratios in concern with their political views

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA74RH35RN
Journal Section Research Article
Authors

Demet Çelik This is me

Meral Uysal This is me

Publication Date May 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 45 Issue: 1

Cite

APA Çelik, D., & Uysal, M. (2012). Evaluation of columns according to gender and women’s education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 45(1), 285-306. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001246

Cited By

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License