BibTex RIS Cite

Elektronik Portfolyonun Yabancı Dilde Yazma Becerileri Üzerindeki Etkisi*

Year 2011, Volume: 44 Issue: 2, 73 - 94, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001225

Abstract

Bu çalışma elektronik(e-) portfolyonun orta alt yabancı dil seviyesindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bir grup lisans öğrencisi çevrim içi sınıf ortamında elektronik portfolyo oluştururken, diğer bir grup da yazılı
dosya şeklinde portfolyo oluşturmuşlardır. “Öğrenme için Motivasyon Stratejileri Anketi” ve “Bilgisayar Tutum Anketi” ile “Bilgisayar Okuryazarlığı Anketi” aracılığıyla veri toplanmıştır. Çalışma ile teknoloji destekli yazma pratiği ile dosyada yazma pratiği
karşılaştırmasıyla elektronik ortamın başarıya etkisi hakkında bilgi sunulmuştur. Çalışma sonuçlarına göre 1) Dijital ortam yabancı dil yazma becerilerine olumlu etki etmektedir. 2) Bilgisayar kullanım deneyimi ve bilgisayar sahibi olma bilgisayara karşı tutumu
etkilemektedir. 3) Elektronik portfolyo yabancı dil öğretim müfredatında yer alabilir.

The impact of e-portfolio on foreign language writing skills

Year 2011, Volume: 44 Issue: 2, 73 - 94, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001225

Abstract

This study explores the effect of e-portfolio use on developing the writing skills of English language learners who are at the pre-intermediate language proficiency level. The experiment group (n=23), were asked to enroll in an online classroom to keep online portfolios whereas the control group (n=24) kept paper portfolios. `The Motivation Strategies for Learning Questionnaire` and `Computer Attitude Questionnaire `were used in addition to the `Computer Literacy Survey` to collect data. This study provides insights into using portfolio through online writing practice compared with paper-based practice in terms of achievement. The results suggest that 1) The digital environment contributes to language writing skills. 2) Factors of previous computer experience and computer ownership influence computer attitudes. 3) E-portfolio can be integrated into foreign language teaching curricula

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82RS23GG
Journal Section Research Article
Authors

Derya Erice This is me

Abdullah Ertaş This is me

Publication Date October 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 44 Issue: 2

Cite

APA Erice, D., & Ertaş, A. (2011). The impact of e-portfolio on foreign language writing skills. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 44(2), 73-94. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001225
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0