BibTex RIS Cite

Öğretim Teknolojileri Alanında Yapılan Araştırmalar Konusunda Bir İçerik Analizi

Year 2009, Volume: 42 Issue: 2, 93 - 112, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001178

Abstract

Bu araştırma “öğretim teknolojileri” alanında son üç yılda Türkiye’de yapılan çalışmalara ilişkin bir içerik analizi gerçekleştirmek amacıyla yapılmıştır. Bu nedenle öğretim
teknolojileri alanı ile ilgili olası en fazla yayının yapıldığı düşüncesinden yola çıkarak, beş derginin son üç yılındaki tüm makaleler, belirlenen ölçütler kapsamında taranmıştır. Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, TOJET ve TOJDE dergilerinin tarandığı bu araştırmada Türk yazarlar tarafından, Türkiye’de yapılan araştırmalar seçilmiş ve dokuz başlık altında
incelenmiştir. Konu, hedef kitle, kuramsal temel, örneklem seçme yöntemi, örneklem büyüklüğü, araştırma türü, araştırma yöntemi, veri toplama teknikleri ve referans sayıları açısından irdelenen çalışmalar, Türkiye’deki mevcut durumu ortaya çıkarmıştır.

A Content Analysis of the Studies in Instructional

Year 2009, Volume: 42 Issue: 2, 93 - 112, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001178

Abstract

The aim of this study was to analyze the articles of the last three years, which appeared in different journals, about “instructional technologies” in Turkey. Thus, five different journals were selected and their contents were analyzed according to specified criteria. Among the articles, published in the Journal of Ankara University Faculty of Educational Sciences, Journal of Hacettepe University Faculty of Education, Journal of Gazi University Faculty of Education, TOJET and TOJDE, the ones conducted in Turkey and having Turkish authors were selected. The selected articles are elicited according to nine criteria such as topic, target population, theoretical basis, sample selection method, sample size, research method, research type, data collection methods and number of references. The results provided us the general scope of researches about instructional technology in Turkey

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA64TY94RP
Journal Section Research Article
Authors

Yasemin Gülbahar This is me

Ayfer Alper This is me

Publication Date October 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 42 Issue: 2

Cite

APA Gülbahar, Y., & Alper, A. (2009). A Content Analysis of the Studies in Instructional. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(2), 93-112. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001178

Cited By



A CONTENT AND CITATION ANALYSIS OF THE STUDIES ON LEARNING ENVIRONMENTS AND SPECIAL EDUCATION
International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE)
https://doi.org/10.5937/IJCRSEE2002095U









BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN DİL BECERİLERİNDE KULLANIMI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Muhammed Tunagür
https://doi.org/10.31463/aicusbed.427196


Bauman gibi Düşünmek: Wellness ile Ölümün Yapısökümünün Haberler Üzerinden İncelenmesi
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ
Beris Artan Özoran
https://doi.org/10.18094/josc.339902




Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0