Bu araştırmanın amacı; akademik güdülenme, kaygı, zaman yönetimi, genel erteleme davranışı ve akıldışı inançların akademik erteleme davranışını yordayıp yordamadığını incelemektir. Araştırmaya Ankara Üniversitesi’nin değişik fakültelerinde okuyan
öğrenciler (N=250) katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Akademik Erteleme Ölçeği (Yorulmaz, Çakıcı ve Gülebağlan, 2003), Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği (Türküm, 1999), Öğrenme ve Ders
Çalışma Stratejileri Envanteri (Köymen, 1994) ve Genel Erteleme Ölçeği (Yorulmaz, Çakıcı ve Gülebağlan, 2003) kullanılmıştır.
Verilerin analizi Pearson korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon kullanılarak yapılmıştır. Yapılan korelasyon analizleri sonucunda, akademik erteleme ile genel erteleme arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki, akademik erteleme ve kaygı arasında da düşük
düzeyde olumlu ve anlamlı ilişki ve akademik erteleme ile zaman
yönetimi arasında ise olumlu ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İncelenen diğer değişkenlerin akademik erteleme ile anlamlı bir ilişkisi olmadığı görülmüştür. Regresyon analizinde eşitliğe alınan değişkenlerden bilişsel çarpıtmalar ve kaygı düzeylerinin akademik
ertelemeyi yordamadığı görülmüştür. Genel erteleme, zaman yönetimi
ve güdülenmenin akademik ertelemeyi yordadığı bulunmuştur.
The purpose of the study was to investigate if academic motivation, anxiety, time management, general procrastination and irrational beliefs predicted academic procrastination behaviour. Participants (N=250) were the students attending different faculties of Ankara University. The Academic Procrastination Scale (Yorulmaz, Çakıcı ve Gülebağlan, 2003), the Irrational Beliefs Scale (Türküm, 1999), the Learning and Study Strategies Inventory (Köymen, 1994) and the General Procrastination Scale (Yorulmaz, Çakıcı ve Gülebağlan, 2003) were the tools employed in order to collect data. Pearson correlation analysis and multiple linear regression were used in the process of data analysis. Correlation analyses showed that there are positive and significant relationship between academic procrastination and general procrastination, significant but mild relationship between academic procrastination and anxiety, positive and significant relationship between academic procrastination and time management. There were no significant relations between academic procrastination and other variables. The equation variables in regression analysis, cognitive distortion and anxiety did not predicted the academic procrastination significantly. However, it’s found that general procrastination, time management and motivation predicted the academic procrastination significantly
Other ID | JA85EE77KV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 42 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0