Bu makalede, sözlü kültür incelemelerinin eğitim/yetişkin okuryazarlığı
alanına sunabileceği olası açılımlar ele alınmaktadır. Türkiye toplumunda canlılığını
sürdüren sözlü gelenek, eğitime ilişkin pek çok sorunda kendisini hissettirmektedir.
Bu anlamda sözlü kültür çalışmaları, öğrenenlerin yaşam deneyimlerine
odaklanması nedeniyle, eğitim alanına -özellikle yetişkin okuryazarlığı bağlamında-
öğrenme atmosferi ve eğitsel materyaller, programlara katılım, öğretim yöntemleri
ve öğrenilenlerin/öğrenenlerin değerlendirilmesi konularında katkı sunmaktadır.
The article focused on potential effects of oral culture studies on the field of education/adult literacy. The oral tradition, which is prevalent among Turkish society, has influence on educational area. Because oral culture studies focus on learners‟ life experiences, oral culture studies contribute learning atmosphere, educational materials, program participation, and learner evaluation in the context of adult literacy
Other ID | JA79CA89ND |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 41 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0