BibTex RIS Cite

Sözlü Kültür Bağlamında Yetişkin Okuryazarlığını Yeniden Düşünmek

Year 2008, Volume: 41 Issue: 1, 51 - 68, 01.05.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000207

Abstract

Bu makalede, sözlü kültür incelemelerinin eğitim/yetişkin okuryazarlığı
alanına sunabileceği olası açılımlar ele alınmaktadır. Türkiye toplumunda canlılığını
sürdüren sözlü gelenek, eğitime ilişkin pek çok sorunda kendisini hissettirmektedir.
Bu anlamda sözlü kültür çalışmaları, öğrenenlerin yaşam deneyimlerine
odaklanması nedeniyle, eğitim alanına -özellikle yetişkin okuryazarlığı bağlamında-
öğrenme atmosferi ve eğitsel materyaller, programlara katılım, öğretim yöntemleri
ve öğrenilenlerin/öğrenenlerin değerlendirilmesi konularında katkı sunmaktadır.

Rethinking Adult Literacy in the Contex of Oral Culture

Year 2008, Volume: 41 Issue: 1, 51 - 68, 01.05.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000207

Abstract

The article focused on potential effects of oral culture studies on the field of education/adult literacy. The oral tradition, which is prevalent among Turkish society, has influence on educational area. Because oral culture studies focus on learners‟ life experiences, oral culture studies contribute learning atmosphere, educational materials, program participation, and learner evaluation in the context of adult literacy

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA79CA89ND
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Yıldız This is me

Publication Date May 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 41 Issue: 1

Cite

APA Yıldız, A. (2008). Rethinking Adult Literacy in the Contex of Oral Culture. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(1), 51-68. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000207
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0