Previous American and Turkish research has demonstrated that counselors and school administrators often have divergent attitudes and beliefs regarding the role and function of the school counselor. This study sought to investigate the perceived importance of 27 key elements of a guidance program by Turkish school counselors and administrators. Data were collected from 90 school administrators and 243 school counselors using the Counseling Opinion Questionnaire. Participants were selected from primary and secondary schools in seven Turkish cities (Ankara, Istanbul, Izmir, Samsun, Corum and Kayseri, & Yalova). Survey results for both groups were examined for significant differences and the findings are discussed
ABD ve Türkiye’de yapılan çalışmalar, okul psikolojik
danışmanları ile yöneticilerin psikolojik danışmanın rol ve işlevleriyle
ilgili farklı görüşlerde ve tutumlarda olduğunu göstermektedir. Bu
çalışmada Türk okul psikolojik danışmanlarının ve yöneticilerinin,
okul psikolojik danışmanların rol ve işlevlerini nasıl algıladıklarının
yanı sıra, bu iki grubun psikolojik danışmanların zamanı nasıl
kullandıklarına ilişkin algılarının ve psikolojik danışma ve rehberlik
programlarının okulun misyonunu yerine getirmedeki önemini nasıl
gördüklerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Veriler, 90 okul
yöneticisi ile 243 okul psikolojik danışmanından Psikolojik Danışma
ve Rehberlik Hizmetlerine İlişkin Görüşler Anketi aracılığı ile
toplanmıştır. Katılımcılar, yedi farklı şehirdeki ilk ve orta öğretim
okullarında çalışmaktadırlar. Bulgulara göre yöneticiler okul rehberlik
programlarına karşı psikolojik danışmanlardan daha olumlu bir tutum
içindedirler. Bir diğer bulguya göre, psikolojik danışmanlar yönetsel
görevlere fazla zaman ayırdıklarını ifade etmektedirler. Elde edilen
bir diğer bulgu da yöneticiler ile psikolojik danışmanlar arasında,
psikolojik danışma ve rehberlik programlarının okul misyonuna
katkısı konusunda fark olmadığı, her iki grubun da olumlu düşündüğü
doğrultusundadır.
Other ID | JA98GD29BF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 41 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0