BibTex RIS Cite

İlköğretim Öğretmenlerinin Himayeci Değerlerle İlgili Görüşleri

Year 2008, Volume: 41 Issue: 1, 241 - 254, 01.05.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000195

Abstract

Bu çalışmada ilköğretim ders kitaplarının birinci derece muhatapları
olan ilköğretim sosyal alan ders öğretmenlerinin himayeci değerlerle ilgili
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
İlköğretim sosyal alan ders öğretmenlerin himayeci değerlerle ilgili
görüşlerinin belirlenmeye çalışıldığı bu araştırma tarama modeli niteliğinde
olup literatür taraması ve anket teknikleri kullanılmıştır.
Eğitim aracılığı ile değerlerin kuşaklar arası aktarımla devamlılıklarının
sağlanması önemlidir. Bu süreçte ise sözlü ve yazılı kültür ürünlerinin önemli
bir yeri vardır. Sözlü kültür ürünlerinin yanında, bir kültür aktarıcısı olan
öğretmenler de önemli bir yer tutar. Bu çalışmada, bu doğal gelişmenin; itaat,
saygı, otorite, güven, bağlılık, gelenek, himaye, yardımlaşma, fedakarlık,
paylaşma gibi değerlerin öğrencilere aktarımında ve kavratılmasında bu işin
birinci derecede muhatapları olan ilköğretim sosyal alan öğretmenlerinin
himayeci değerlerle ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Öğrencilere, okul içi ve okul dışı yaşamlarında himayeci değerlere
uygun olarak davranmaları gerektiği, geleneksel toplumlarda, himayeci
değerlerin bireylerin içinde yaşadıkları topluma sağlıklı uyumlarında önemli
bir etkiye sahip olduğu, himayeci değerlerin toplumda benimsenerek
günümüze kadar varlığını korumasında inanç ve geleneklerin önemli bir
etkisinin olduğu, toplumdaki himayeci değerlerin, gelişmelere ve yeniliklere
uygun hale getirilmesi için yeni anlam ve tanımlamalara ihtiyacı duyulduğu
gibi noktalarda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun olumlu görüş bildirdikleri
görülmektedir.

Opinions of Primary School Teachers about Protectionist Values

Year 2008, Volume: 41 Issue: 1, 241 - 254, 01.05.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000195

Abstract

With this work, it is aimed to indicate the opinions of primary school social sciences teachers,first correspondences of primary school text books, about protectionist values. It has the qualifications of a “search” model, and includes survey techniques. It is important to keep the continuity of transfer of the values through the generations by the means of education.Within this process, verbal and vocal cultural products have a solid place.Here , its aimed to indicate the approaches of primary school teachers about transferring to the students, this above mentioned natural process, the values like respect,authority, discipline, trust, commitment, tradition, protection, self-sacrifice, solidarity and communion. Contemporary views and definitions are required in shaping the protectionist values in the society according to developments and modernities

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA44EP69PF
Journal Section Research Article
Authors

Recep Özkan This is me

Publication Date May 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 41 Issue: 1

Cite

APA Özkan, R. (2008). Opinions of Primary School Teachers about Protectionist Values. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(1), 241-254. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000195
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0