BibTex RIS Cite

Yirmibirinci Yüzyılda Psikolojik Danışman

Year 2006, Volume: 39 Issue: 1, 117 - 133, 01.05.2006
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000131

Abstract

Son yıllarda ülkemizde psikolojik danışmanlık mesleği çeşitli açılardan, farklı kesimlerce tartışılmaktadır. Bu tartışmalar, psikolojik danışmanların sahip olmaları beklenen özellikler ve beceriler ile okul psikolojik danışmanlarının istihdamları üzerinde odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, psikolojik danışmanlığın günümüzdeki durumu üzerine genel bir çerçeve sunmaktır. Bu amaçla, psikolojik danışmanların sahip olması gereken kişisel ve mesleki nitelikler açıklanmış, okul psikolojik danışmanlarının okullarda yapmaları beklenen etkinlikler özetlenmiş, okul psikolojik danışmanlığının geleceğine ilişkin görüşler belirtilmiş ve mesleğin ülkemizdeki uygulamaları için bazı öneriler sunulmuştur

Counselor in the 21st Century

Year 2006, Volume: 39 Issue: 1, 117 - 133, 01.05.2006
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000131

Abstract

Counseling profession has been discussed in our country in recent years. These discussions focus on the characteristics and skills that counselors have, and the employment of school counselors. The purpose of this study is to present a general perspective about counseling profession. For this purpose, the personal and professional qualities of counselors are described, activities performed by school counselors are summarized, and thoughts about the future of school counseling profession are explained. In addition some suggestions for practicing of school counseling profession in our country are offered

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36AR66RR
Journal Section Research Article
Authors

İlhan Yalçın This is me

Publication Date May 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 39 Issue: 1

Cite

APA Yalçın, İ. (2006). Counselor in the 21st Century. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 39(1), 117-133. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000131
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0