Bu araştırmanın amacı, küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim hakkında daha önce ortaya konan görüşlerin bir analizini yapmak ve son gelişmeler ışığında eğitimde yaşanan değişmeleri irdelemektir. Bu bağlamda küreselleşme, küreselleşmenin olumlu ve olumsuz yönleri, bilgi toplumu, eğitim sürecinde değişim, değişim sürecinde eğitim programları, okul, okul yöneticileri, öğretmen ve öğrenci konuları üzerinde yoğunlaşılmış ve bunların eğitime yansıyış biçimi tartışılmıştır
The aim of this study is to analyze the thoughts previously discussed on globalization, information society, education and handle experienced changes in the light of last developments. In this context, we focused on globalization, the positive and negative aspects of globalization, information society, the changes took place in educational process, subjects of educational programs, school, school administrators, teachers and students and their reflections to education were discussed
Other ID | JA57SF53VT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 37 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0