BibTex RIS Cite

YABANCI DİL OLARAK İNGİLİZCE YAZMA DERSİNDE BLOGLARIN KULLANIMI

Year 2009, Volume: 42 Issue: 1, 311 - 328, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001149

Abstract

Yapılan araştırmalar, blog kullanımının yazma becerileri üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. Buna rağmen, blogların İngilzce derslerinde kullanımı üzerine çalışmalar sınırlı sayıdadır. Bu sebepten dolayı, bu çalışmada, blog kullanımının İngilizce yazma becerilerinin gelişmesinde rolü olup olmadığı araştırılmıştır. Bu blog yazma projesine, Yeditepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümü 1. sınıf öğrencilerinden toplam 24 öğrenci katılmıştır. Blog projesi, bir dönemlik İngilizce yazma dersinin normal ders programına ek olarak yürütülen, ve öğrencilerin sınıf dışında İngilizce yazma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen ders dışı bir projedir. Veriler anketler kullanılarak ve mülakat yapılarak toplanmıştır. Sonuçlar, blog kullanımın İngilizce yazma becerisinin gelişiminde etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Buna ek olarak, öğrenciler blog kullanımını eğlenceli ve yaratıcı bulmuşlardır. Ayrıca, bulgular bu blog projesine katılan öğrencilerin daha sonra da blog yazmaya devam edeceğini göstermiştir

WEBLOG USE IN EFL WRITING CLASS

Year 2009, Volume: 42 Issue: 1, 311 - 328, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001149

Abstract

Research has showed that weblog use had an important impact on developing writing skills. However, there were few studies on its use in English language classes. Therefore, this case study investigated whether weblog use had a role in developing writing skills in English. 24 freshmen students enrolled in English Language Teaching Department of Yeditepe University participated in this weblog writing project. This project was an out-of-class project integrated as a supplementary material into regular class material, and aimed at helping students to write outside the classroom in order to practice writing. Data was collected by questionnaires and interviews. Findings suggest that weblog use had improved students‟ writing skills. In addition, students also revealed that they found weblog use interesting and creative. The findings also suggest that students who participated in the weblog project were interested in continuing to use weblog even after the semester

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA46BH76SJ
Journal Section Research Article
Authors

Zeynep Koçoğlu This is me

Publication Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 42 Issue: 1

Cite

APA Koçoğlu, Z. (2009). WEBLOG USE IN EFL WRITING CLASS. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(1), 311-328. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001149
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0