Review
BibTex RIS Cite

EĞİTİM PROGRAMLARINI BÜTÜNLEŞTİRMENİN ON YOLU'

Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001166

Abstract

Genç dimağların "köklerin yerin altına doğru
ilerlerken, zıt ve uzak şeylerin bir araya gelerek bir gövdeden çıkıp çiçekler
açtırışını" keşfetmelerine yardım etmek öğretmenlerin özel görevidir.
Eğitimciler eğitim programını bütünleştirerek bu görevin kısmen üstesinden
gelebilirler. Burada betimlenen on model eğitim programının bütünleştirilmesi
sırasında izlenmesi gereken aşamaları vermektedir (şekil 1).



Bünlar tek bir alanın içindekilerin araştırılmasıyla başlar
(parçalı, bağlantılı ve içiçe geçmiş modeller), çeşitli disiplinleri
bütünleştiren modellerle devam eder 

(sıralı, paylaşmalı, örüntülü, bağlı ve bütünleştirilmiş modeller),
öğrenenlerin kendileri arasındaki çalışmalarını kapsayan modellerle
(yoğunlaşmış model) ve  
öğrenenlerin birbirleriyle kurdukları iletişim ağı modeli ile (network
modeli) sona erer. Şekil 3 öğretmenlerin bütünleştirilmiş eğitim programlarını
tasarlamada kullanabilecekleri on modeli kısaca tanımlar ve bu modellerin her
biri için ömekler sunar.

References

  • .
Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001166

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Tanju Gürkan This is me

Erten Gökçe This is me

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Gürkan, T., & Gökçe, E. (1999). EĞİTİM PROGRAMLARINI BÜTÜNLEŞTİRMENİN ON YOLU’. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001166
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0