"Bilgi Toplumu” kavramının her alanda daha sık telaffuz
edilmeye başlanması ile siyasal, ekonomik, sosyolojik, felsefi vb. boyutlardaki
yansımalarının da çoğaldığını görmekteyiz. Bu kavramın anılan boyutlarda
irdelenebileceği bilinmekle birlikte bu çalışmada bu boyutlar göz ardı edilerek
yalnızca eğitim boyutu ele alınmaktadır.
Makalenin ilk bölümünde ( I ), bilgi toplumunun özellikleıi
ve bilgi toplumu ve teknoloji ilişkisine değinilerek, eğitime yansımaları
aktarılmaya çalışılmaktadır. İkinci bölümde ( II ) ise, bilgi toplumunda eğitim
konusu tartışılarak, eğitim sürecindeki okul, yönetici, öğretmen ve öğrenciyi
bilgi toplumunda belirlemeye yarayan nitelik ve özelliklerin bütünü
"kimlik” kavramı altında ele alınmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0