Review
BibTex RIS Cite

BİLGİ TOPLUMU-EĞİTİM-YENİ KİMLİKLER-ı BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİME YANSIMALAR

Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001169

Abstract

"Bilgi Toplumu” kavramının her alanda daha sık telaffuz
edilmeye başlanması ile siyasal, ekonomik, sosyolojik, felsefi vb. boyutlardaki
yansımalarının da çoğaldığını görmekteyiz. Bu kavramın anılan boyutlarda
irdelenebileceği bilinmekle birlikte bu çalışmada bu boyutlar göz ardı edilerek
yalnızca eğitim boyutu ele alınmaktadır.



Makalenin ilk bölümünde ( I ), bilgi toplumunun özellikleıi
ve bilgi toplumu ve teknoloji ilişkisine değinilerek, eğitime yansımaları
aktarılmaya çalışılmaktadır. İkinci bölümde ( II ) ise, bilgi toplumunda eğitim
konusu tartışılarak, eğitim sürecindeki okul, yönetici, öğretmen ve öğrenciyi
bilgi toplumunda belirlemeye yarayan nitelik ve özelliklerin bütünü
"kimlik” kavramı altında ele alınmaktadır.

References

  • Aktan,C.Ç ve Tunç,M.(1998). Bilgi Toplumu ve Türkiye. Yeni Türkiye 21.Yüzyıl Özel Sayısı I. Ocak-Şubat sayısı, 4(19), 118-133.
Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001169

Abstract

References

  • Aktan,C.Ç ve Tunç,M.(1998). Bilgi Toplumu ve Türkiye. Yeni Türkiye 21.Yüzyıl Özel Sayısı I. Ocak-Şubat sayısı, 4(19), 118-133.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Gülcan Numanoğlu This is me

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Numanoğlu, G. (1999). BİLGİ TOPLUMU-EĞİTİM-YENİ KİMLİKLER-ı BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİME YANSIMALAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001169

Cited By









EĞİTSEL OYUNLAR ÜZERİNE YAPILAN ULUSAL BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Orhan KARAMUSTAFAOĞLU
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.730393

8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN KÜRESEL SORUNLAR
lnternational Journal of Geography and Geography Education
Sümeyye DURMUŞ
https://doi.org/10.32003/igge.897622





Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0