Bütün deneyler bağımsız bir değişkenin bağımlı bir
değişken üzerindeki etkisini tayin etmek için yapılan girişimlerdir. Eğitim
araştırmalarında, bağımsız değişken genelde bir eğitim metodu veya ürünü ve
bağımlı değişken öğrencinin başarı,tutum veya kişiliğinin ölçümüdür. Eğer bir
etki varsa, bağımsız değişken deneysel işlemde öntest ve sontest olarak
uygulanan ölçümlerdeki öğrenci puanlarındaki bir değişim olarak
yansıtılmalıdır. Böylece, deneysel desenin önemli bir yanı öntestten sonteste
değişimin ölçümüdür.
Değişimin
ölçülmesi için öğrencinin öntest
puanlarını sontest puanlarından çıkarılmasının yeterli olduğu düşünülebilir.
Örneğin, eğer öğrencinin ilk başarı ölçümü 50 ise ve puanı deneysel işlemden
sonra 65'e yükseldiyse, kazanılan puan değişme ya da fark puanı- 15 olacaktır.
Bununla birlikte, deneysel bir işlemin etkilerini belirlemede değişme puanının
kullanılmasında ciddi güçlükler vardır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 30 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0