Başka- ülkelerde olduğu gibi, bizde de
uzun süre çocuklar, ortak halk edebiyatı ürünleri olan tekerlemeler,
bilmeceler, masallar ve efsanelerle beslenmişlerdir. Divan edebiyatımızdaki
nazım örneklerinin zenginliğine karşin, bu dönemde çocuğa seslenen, eğitsel
amaç güden şiirlere pek rast lanmaz
Bizde çocuğa seslenen ilk eser
Nabi'nin (1642-1712) "Hayriye" adlı mesnevisidir. Bu yapıtta, Nabi
oğlu Mehmet'e yaşam ve toplum anlayı şıyla ilgili öğütler verir.
Tanzimattan sonra, Şinasi, Ziya Paşa, Muallim Naci,
Ahmet Rasim
_ gibi
sanatçılarımızın eserleri ve batıdan dilimize çevrilen romanlarla ço cuğun
dünyasına girilmek istenir.
Çocuk edebiyatı ve konusu bizde ancak
Meşrutiyetten sonra ele alı nır. Ozellikle batılı eğitim anlayışının öğretmen
okullarına girmesi, ilgili lerin bu konuya eğilmesini sağlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 1996 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 29 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0