Research Article
BibTex RIS Cite

MANAS DESTAN'INA TÜRK AİLE SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN BİR YAKLAŞIM DENEMESİ

Year 1995, Volume: 28 Issue: 2, 229 - 247, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000290

Abstract

Destan kültürüne sahip benzer toplumlarda olduğu gibi Türk toplum-larının da erken dönemlerinin aydınlatılmasında sözlü kültür ürünü olarak destanlar önemli rol oynamaktadır. Tarihi boyutuyla toplumlarm ortaya çıkışı ile ilgili mitolojik serüvene ışık tutulurken, sanatsal boyutta insanların değişen yaşam biçimi sergilenmektedir. Bu bakımdan destanlarda insanların tarih öncesiyle birlikte ortaya koyup geliştirdikleri inanç, erdem, ahlak, görenek v.b değerleri izleyebilme şansı doğmaktadır. Bu haliyle destanlar dikkatli bir sosyolojik gözlem için dönemlerin toplumsal yaşam biçimine dair kesitler de sunabilmektedir . Belirli bir sanatsal kaygı ile ifadelendirme tarzı ise gerçekte destanın hangi toplumda ve ne tür bir kültürel gerçeklik içinde boy verip geliştiği gözlenir. Asılolan bu gözlemi belirli bir sistematik içinde yapabilmekdir. Bunun başarılması ise destanların sözü edilen işlevinden günümüz için somut sonuçların çıkarılması demektir.

References

  • Gürsoy, Emine-Naskali: “Manas Destanı, Giriş” Manas Destanı içinde, Ankara: 1995, s.9-15.
Year 1995, Volume: 28 Issue: 2, 229 - 247, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000290

Abstract

References

  • Gürsoy, Emine-Naskali: “Manas Destanı, Giriş” Manas Destanı içinde, Ankara: 1995, s.9-15.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İsmail Doğan This is me

Publication Date January 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Doğan, İ. (1995). MANAS DESTAN’INA TÜRK AİLE SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN BİR YAKLAŞIM DENEMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(2), 229-247. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000290

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License