“Uzaktan Öğretim” terimi, öğrencilere, belirli öğretim hizmetlerinin eğitici ve öğrencinin birbirlerinden uzakta oldukları bir ortamda götürülme biçimi anlamında kullanılmaktadır. Uzaktan öğretimin belirgin özellikleri olarak ilk akla gelenler, öğretim sürecinin çoğunda öğrenci ve öğretmenin aynı ortamda bulunmaması, öğrencilerin değerlendirilmesinde farklı eğitim organizasyonları düzenlenmesi, öğrenci ve öğretmen arasında paylaşılacak yaşantı deneyiminin bir eğitim medyası aracılığıyla gerçekleştirilmesidir. Doğal olarak bu özellikler uzaktan öğretimin kendisine özgü bir sistemi olduğunu göstermektedir. Sistem söz konusu olduğunda da sisteme bağlı alt sistemlerin ve öğelerin organizasyonu gündeme gelmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 28 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0