Eğitimde Yaratıcı Drama kavramı ülkemizde, özellikle Ankara’da çocuk gelişimcisi, okul öncesi eğitimcisi, sanat eğitimcisi, eğitbilimci ve daha asi olmak üzere özel eğitimde hizmet verenler ve çocuk psikologlarından oluşan belli bir kesim tarafından artık iyice tanınmaktadır. Çocuk oyunlarından ve benzer etkinliklerden yola çıkarak “gözlem yapma, doğaçlama, rol oynama, dramatizasyon gibi tiyatro tekniklerinden yararlanarak çeşitli yaşam durumlarını canlandırma, onları yeniden yaratıp irdeleme, bu yaşam durumlarından bilgilenme ve öğrenmeye geçme çalışmaları” diyebileceğimiz yaratıcı drama çalışmaları, kullanılabilirliğini en çok eğitimde kanıtlamış bulunmaktadır. İleri ülkelerde tiyatrocu yetiştirmede de özel ve öncelikli bir yöntem olarak, alternatif tiyatrodan çocuk tiyatrosuna dek geniş bir alanda kullanılmaktaysa da, ülkemizde bu anlayışa varıldığını söylemek henüz mümkün değildir. Ancak bazı yönltmenlik çalışmalarında, özellikle Tamer Levent’in 1990’da sahneye koyduğu bir çocuk oyunu ile son olarak “Yeniden Yaratma” adlı oyunun yönetiminde kullanıldığı açıkça görülmekteydi. İstanbulda’ki Tiyatro Araştırma Laboratuvarında da benzer yöntemlerden yararlanddığım biliyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0