Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM KURAMINDA YAYGIN KARIŞIKLIKLAR

Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 261 - 277, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000425

Abstract

Üniversitelerin eğitim bölümlerindeki öğrenciler eğitim psikolojisi, eğitim istatistiği, eğitim tarihi, karşılaştırmalı eğitim, eğitim sağlığı vb. gibi konuları çalışırlar ve anlaşılabilir bir konuşma tutumluluğundan ötürü insanlar bunların tümünün etrafına bir kordon atıp ona ‘eğitim’ demişlerdir. Belki de bu ad çok belirsiz olduğu için, İngiltere’de ve başka yerlerde, uzmanlar gerçek öğretim pratiği ile ilgisi daha bir açık olan çalışmaları ayırdetmek için ‘eğitim kuramı’ terimini icat etmişlerdir.

References

  • Edward Best, “Common Confusions in Educational Theory”, Reginal D. Archambault (editör), Philosophical Analysis and Educaliony (London: Routledge & ICegan Paul, 1972).
Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 261 - 277, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000425

Abstract

References

  • Edward Best, “Common Confusions in Educational Theory”, Reginal D. Archambault (editör), Philosophical Analysis and Educaliony (London: Routledge & ICegan Paul, 1972).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Edward Best This is me

Hasan Ünder This is me

Publication Date August 2, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Best, E., & Ünder, H. (2019). EĞİTİM KURAMINDA YAYGIN KARIŞIKLIKLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 261-277. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000425
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0