Research Article
BibTex RIS Cite

YÜKSEKÖĞRETİMDE NİTELİK - İSTİHDAM - FİNANSMAN ÜÇGENİ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 309 - 327, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000444

Abstract

Eğitim ekonomisi ile ilgili ilk kuramsal bilgi birikimi, yükseköğretimin, ekonomik büyümenin hızlandırılması, işsizliğin azaltılması konusunda bir itici güç olduğunu kabul eder. 1960’larda yaygın olan bu görüş, yükseköğretimdeki yaygınlaşmayı da birlikte getirmiştir. Yükseköğretimde bireysel talep artışları ile birlikte gözlenen gelişmeler, gelişmiş ülkelerde bazı problemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Benzer sorunları, aynı zaman diliminde • olmasa da, gelişmekte olan ülkeler de yaşamıştır. Bugün eğitim ve işgücü piyasası ile ilgili problemlerin yeniden tanımlanması ve yeni çözüm yollarının geliştirilmesine çalışmaktadır.

References

  • Alex, Laszlo.s “Description and Classification of Qualifications”, Vocational Trainning, 2 / 191, pp. 21-24. Aslıton, David, and Francis, Green, and Graham, Lowe.: “The Linkages Between Education and Employment in Canada and the United Kingdom: a comparative analysis”, Comparative Education, Vol. 29, No. 2, 1993, pp. 125-143.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 309 - 327, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000444

Abstract

References

  • Alex, Laszlo.s “Description and Classification of Qualifications”, Vocational Trainning, 2 / 191, pp. 21-24. Aslıton, David, and Francis, Green, and Graham, Lowe.: “The Linkages Between Education and Employment in Canada and the United Kingdom: a comparative analysis”, Comparative Education, Vol. 29, No. 2, 1993, pp. 125-143.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İşıl L. Ünal This is me

Publication Date August 2, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Ünal, İ. L. (2019). YÜKSEKÖĞRETİMDE NİTELİK - İSTİHDAM - FİNANSMAN ÜÇGENİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 309-327. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000444

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License