Research Article
BibTex RIS Cite

KÜÇÜK İŞLETMELERDE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ MEZUNLARININ KULLANIMI

Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 335 - 351, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000432

Abstract

Dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de eğitim sürecinde kazandırdan eğitsel niteliklerin işgücü piyasasındaki gereksinmeye ne kadar uygun olduğunun çözümlenmesine, diğer bir deyişle eğitimin ekonomik işlevinin tanımlanmasına yönelik çalışmalar başlatılmıştır. Bireylere eğitim sürecinde kazandırdan nitelikler iş içinde kullanılabilir nitelikte midir? Üretim sürecinde iş verimliliğini artıran nitelikler nelerdir? Bu niteliklerin daha kısa süreli ve daha düşük maliyetli eğitim programları yoluyla bireylere kazandırılması mümkün müdür? Bu soruların yanıtlarını almak, eğitim sisteminde kaynak kullanımının etkinliğini artırmak bakımından oldukça önemlidir. Çünkü toplumda eğitime talep giderek artmakta, ancak ayrılan sınırlı kaynaklarla bu talebin karşılanması güçleşmektedir. Ekonominin talep ettiği, insangücü niteliklerinin, düne göre bugün farklılaşıp farkldaşmadığım belirlemek, bu nitelikleri üretim ve eğitim sürecinin özelliklerini dikkate alarak daha düşük maliyetle üretmenin yollarını araştırmak gerekmektedir.

References

  • ASO. Rehber 92-Ankara .Sanayi Odası, 1992. Blaug, Mark.: “Where Are We Now in the Economics of Education”. Economics of Education Review, 4-1, 1985.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 335 - 351, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000432

Abstract

References

  • ASO. Rehber 92-Ankara .Sanayi Odası, 1992. Blaug, Mark.: “Where Are We Now in the Economics of Education”. Economics of Education Review, 4-1, 1985.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Necla Kurul Tural This is me

Publication Date August 2, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Tural, N. K. (2019). KÜÇÜK İŞLETMELERDE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ MEZUNLARININ KULLANIMI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 335-351. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000432

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License