Dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de eğitim sürecinde kazandırdan eğitsel niteliklerin işgücü piyasasındaki gereksinmeye ne kadar uygun olduğunun çözümlenmesine, diğer bir deyişle eğitimin ekonomik işlevinin tanımlanmasına yönelik çalışmalar başlatılmıştır. Bireylere eğitim sürecinde kazandırdan nitelikler iş içinde kullanılabilir nitelikte midir? Üretim sürecinde iş verimliliğini artıran nitelikler nelerdir? Bu niteliklerin daha kısa süreli ve daha düşük maliyetli eğitim programları yoluyla bireylere kazandırılması mümkün müdür? Bu soruların yanıtlarını almak, eğitim sisteminde kaynak kullanımının etkinliğini artırmak bakımından oldukça önemlidir. Çünkü toplumda eğitime talep giderek artmakta, ancak ayrılan sınırlı kaynaklarla bu talebin karşılanması güçleşmektedir. Ekonominin talep ettiği, insangücü niteliklerinin, düne göre bugün farklılaşıp farkldaşmadığım belirlemek, bu nitelikleri üretim ve eğitim sürecinin özelliklerini dikkate alarak daha düşük maliyetle üretmenin yollarını araştırmak gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0