Dünyada benzeri görülmemiş değişimler yaşanırken, buna bağlı olarak yükseköğrenim kurumlan da karmaşık ve belirsiz bir gelecekle karşı karşıya bulunmaktadır. Yükseköğrenim yöneticileri, çevredeki değişmelere karşı duyarlı olmak ve kurumsal planlamaya geniş erimli yaklaşmak durumundadırlar. Son ydlarda, kurumlan hakkında stratejik politika üretme dürumunda olan yöneticiler için yeni teknikler geliştirilmiştir. Bu teknikler, “gelecek araştırması” adı verilen bir yöntembilim kapsamında tanımlanmaktadır. “Stratejik Planlamaya Seçenekli Gelecek Yaklaşımı” olarak tanımlanan bu planlama sürecinin birincil amacı, stratejik karar verme durumunda, belirsizliğin düzeyini en aza indirgeyerek, planlamacılara yardımcı olmaktır. Bir kurumun gelecekteki durumunun belirlenmesi, çözümlenmesi ve değerlendirilmesi, bu sürecin aşamalarını oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2019 |
Published in Issue | Year 1993 Volume: 26 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0