Eğitim sisteminin toplumsal, ekonomik ve bireysel gereksinmelere yanıt verebilmesi, gereksinmenin doğasını çö/.iimlemcyi gerektirmektedir. Eğitim sürecinden bireyi çalışma yaşamına hazırlaması ya da ona bir meslek kazandırması bekleniyorsa, bu tür bir eğitsel etkinlikten elde edilecek soııuç hem bireye liem de topluma yarar sağlamalıdır. Öğrenim süreci içinde kazanılan yeterlikler çalışma yaşamında kul-lanılamıyorsa, birey sahip olduğu becerileri kullanamadığı için umutsuzluğa düşebilir ve belli bir dönemdeki toplumsal kaynaklar da boşa gidebilir. Bu durumda, gereksinmenin yeterince iyi anlaşılanıadığı, işgücü piyasası koşullarının iyi değerlendirilemediği söylenebilir. Nitel hedefleri saptamak ve bunlara ulaşabilmek için, öncelikle toplumsal ve ekonomik sistemlerin eğitim gereksinmelerinin gerçekçi bir biçimde saptanması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2019 |
Published in Issue | Year 1993 Volume: 26 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0