Research Article
BibTex RIS Cite

KİMYA, PETROL VE PLASTİK SANAYİNDE EĞİTİM, İNSANGÜCÜ, İSTİHDAM İLİŞKİLERİ VE BUNA İLİŞKİN İŞVEREN GÖRÜŞLERİ

Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 387 - 408, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000484

Abstract

Eğitim sisteminin toplumsal, ekonomik ve bireysel gereksinmelere yanıt verebilmesi, gereksinmenin doğasını çö/.iimlemcyi gerektirmektedir. Eğitim sürecinden bireyi çalışma yaşamına hazırlaması ya da ona bir meslek kazandırması bekleniyorsa, bu tür bir eğitsel etkinlikten elde edilecek soııuç hem bireye liem de topluma yarar sağlamalıdır. Öğrenim süreci içinde kazanılan yeterlikler çalışma yaşamında kul-lanılamıyorsa, birey sahip olduğu becerileri kullanamadığı için umutsuzluğa düşebilir ve belli bir dönemdeki toplumsal kaynaklar da boşa gidebilir. Bu durumda, gereksinmenin yeterince iyi anlaşılanıadığı, işgücü piyasası koşullarının iyi değerlendirilemediği söylenebilir. Nitel hedefleri saptamak ve bunlara ulaşabilmek için, öncelikle toplumsal ve ekonomik sistemlerin eğitim gereksinmelerinin gerçekçi bir biçimde saptanması gerekmektedir.

References

  • .
Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 387 - 408, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000484

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Necla Kurul Kurul Tural This is me

Publication Date August 5, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Kurul Tural, N. K. (2019). KİMYA, PETROL VE PLASTİK SANAYİNDE EĞİTİM, İNSANGÜCÜ, İSTİHDAM İLİŞKİLERİ VE BUNA İLİŞKİN İŞVEREN GÖRÜŞLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 387-408. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000484
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0