Research Article
BibTex RIS Cite

TOPLUM KALKINMASI ÇÖZÜMLEMESİ

Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 511 - 540, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000492

Abstract

Nitelik, “bir şeyi o şey yapan ve başka şeylerle karıştırılmamasını sağlayan varoluş biçimi” (Ozankaya, 80) olarak tanımlanmaktadır. Toplum kalkınmasının niteliklerinin, yani onu yerel toplulukların durumunu iyileştirmeye, geliştirmeye yönelik diğer girişimlerden ayıran özelliklerin ortaya konulmasının yararlı olacağı sandmaktadır. Alan yazında bu niteliklerin farklı ifadelerle verildiği görülmektedir. Geray, bunları destekli imece, gönüllülük, yerel toplumun tündüğü (Geray, 78, ss: 60-63); Bülbül, ihtiyaçların bütünlüğü, yerel girişimcilik, dış destek, yerel toplumların ihtiyaçları, demokratiklik (Bülbül, ss: 366-367): Mitchink ise, topluluğun tüm gereksinmelerine odaklaşma, kendi kendine yardımın teşvik edilmesi, personel ekipman ve malzemeleri kapsayan dış yardım, çeşitli uzmanlıkların topluluklara yardım için tümleştirilmesi (Mitchink, s. 135) olarak vermektedir. Kuşkusuz niteliklere ilişkin ifadelerin farklı olması, içeriklerin de farklı olmasına yol açmamaktadır. Zaten görüldüğü üzere ifadeler de oldukça benzeşmektedir.

References

  • Kılıç, Eşref., Halk Eğitiminde Kuram ve Uygulama, TODAÎE Yayım, Ankara: 1981.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 511 - 540, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000492

Abstract

References

  • Kılıç, Eşref., Halk Eğitiminde Kuram ve Uygulama, TODAÎE Yayım, Ankara: 1981.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Rıfat Miser This is me

Publication Date August 5, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Miser, R. (2019). TOPLUM KALKINMASI ÇÖZÜMLEMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 511-540. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000492
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0