Bir psikiyatrisi olan William Glasser, özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları anlayışına karşı çıkarak gerçeklik terapisini yaratmış ve düşüncelerini ilk kez 1967’de . yayınladığı “Reality Tlıerapy” kitabında ifade etmiştir. O zamandan beri büyük bir ilgi gören bu yaklaşım, insanlara yardım etme amacıyla farklı ortamlarda kullanılmaya başlanmıştır. Glasser 1980’li yıllarda gerçeklik terapisine yeni bir boyut getiren kontrol kuramını (control theory) geliştirmiştir. Kontrol kuramı nasıl ve neden davrandığımızı açıklar (Glasser, N., 1989). Oldukça pratik olan kontrol kuramı yoluyla gerçeklik terapistleri, hém danışanların sorunlarının ne olduğunu ve onlara ne yönde yardım edeceklerini hem de kontrol kuramının düşüncelerini alabileceklerine inandıkları danışanlara, bu kuramı öğretmede aktif bir çaba göstermektedirler. Yani bireylere, kontrol edebileceğimiz tek davranışın kendimizinki olduğunu, çevremizdeki olayları kontrol etmenin tek yolunun kendi davranışlarımızı kontrol etmekten geçtiğini öğretirler (Glasser, 1989 a).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2019 |
Published in Issue | Year 1993 Volume: 26 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0