Research Article
BibTex RIS Cite

KONTROL KURAMI (CONTROL THEORY) VE GERÇEKLİK TERAPİSİ (REALITY THERAPY)

Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 569 - 585, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000486

Abstract

Bir psikiyatrisi olan William Glasser, özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları anlayışına karşı çıkarak gerçeklik terapisini yaratmış ve düşüncelerini ilk kez 1967’de . yayınladığı “Reality Tlıerapy” kitabında ifade etmiştir. O zamandan beri büyük bir ilgi gören bu yaklaşım, insanlara yardım etme amacıyla farklı ortamlarda kullanılmaya başlanmıştır. Glasser 1980’li yıllarda gerçeklik terapisine yeni bir boyut getiren kontrol kuramını (control theory) geliştirmiştir. Kontrol kuramı nasıl ve neden davrandığımızı açıklar (Glasser, N., 1989). Oldukça pratik olan kontrol kuramı yoluyla gerçeklik terapistleri, hém danışanların sorunlarının ne olduğunu ve onlara ne yönde yardım edeceklerini hem de kontrol kuramının düşüncelerini alabileceklerine inandıkları danışanlara, bu kuramı öğretmede aktif bir çaba göstermektedirler. Yani bireylere, kontrol edebileceğimiz tek davranışın kendimizinki olduğunu, çevremizdeki olayları kontrol etmenin tek yolunun kendi davranışlarımızı kontrol etmekten geçtiğini öğretirler (Glasser, 1989 a).

References

  • Maloney, J.J. (1990). Control theory psychology and crisis intervention counseling. Journal of Reality Therapy, 9 (2), 50-52.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 569 - 585, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000486

Abstract

References

  • Maloney, J.J. (1990). Control theory psychology and crisis intervention counseling. Journal of Reality Therapy, 9 (2), 50-52.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sema Kaner This is me

Publication Date August 5, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Kaner, S. (2019). KONTROL KURAMI (CONTROL THEORY) VE GERÇEKLİK TERAPİSİ (REALITY THERAPY). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 569-585. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000486

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License