Research Article
BibTex RIS Cite

GELİŞİM PSÎKOLOJİSİ,KURAMLAR, YÖNTEMLER VE YAŞAMIN ÎLK YILLARI

Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 641 - 670, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000479

Abstract

Yaşam koyu gelişim psikolojisinin ortaya çıkmasından önce, insan gelişimi konusunda çalışan pek çok kişi yaşamın ilk yıllarına odaklanmıştır. Biyolojik bakış açısından bebeklik ve çocukluk “yaşamın baharında”, erken yetişkinlikte sona eren, olgunlaşmanın sürekli ilerleme ye gelişmenin dönemleri olarak kabul edilirdi. Sonra yetişkindik, yaşlılık ve ölüme doğru sürekli gerileme zamanı olarak görüldü. Psikologlar, bebeklik ve çocukluğu bireyin kişiliğinin biçimlendiği ve kararlılık kazandığı oluşum yılları olarak kabul ettiler. Örneğin, Freud psikolojik gelişimdeki önemli olayların pek çoğunun 5 yaşlarında olduğuna ve insan gelişiminin ergenliğin sonunda tamamlandığına inanmıştır.. Bu görüşe başka kişiler de katılmaktadır. .

References

  • Developmental Psychology; Theory, Methods and Early Life, Lindzey, G., Thompson, R.F. ve Spring, B. (1989). Psychology, Third. Ed., New York: Worth Publishers, 16. Bölüm
Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 641 - 670, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000479

Abstract

References

  • Developmental Psychology; Theory, Methods and Early Life, Lindzey, G., Thompson, R.F. ve Spring, B. (1989). Psychology, Third. Ed., New York: Worth Publishers, 16. Bölüm
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Figen Çok This is me

Publication Date August 5, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Çok, F. (2019). GELİŞİM PSÎKOLOJİSİ,KURAMLAR, YÖNTEMLER VE YAŞAMIN ÎLK YILLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 641-670. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000479
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0