Research Article
BibTex RIS Cite

OSMANLI BİLİMSEL TOPLULUKLARININ TÜRKİYE'DEKİ BİLİM EĞİTİMİNE ETKİLERİ

Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 131 - 149, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000515

Abstract

18. yy’da Batı’da başlayıp gelişen ‘aydınlanma_ düşüncesi'’nin kitlelere yönelik hedefinin, ‘aydınlanma’ çevresinde oluşan aydın gruplarınca hayata geçirildiği göz önüne alındığında; Üniversite dışında böylesi etkinliklerin özellikle bir düşünce akımının kendine özgü hu örneğine dayanılarak, ne denli işlevsel olabildiğini tahmin etmek mümkün' olmaktadır.

References

  • Hanioğlu, Şükrü., “Osmanlı Aydınındaki Değerlendirme ve Bilini”, Toplum ve Bilim, Güz 1984, Sayı: 27.
  • İhsanoğlu, Ekmeleddin., “Modernleşme Süreci İçinde Osmanlı Devletinde İlmi ye Mesleki Cemi-yetleşme Hareketlerine Geıiel Bir Bakış”, Osmanlı İlmi ve Mesleki Cemiyetleri, İstanbul 1987, s. 1-37. .
Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 131 - 149, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000515

Abstract

References

  • Hanioğlu, Şükrü., “Osmanlı Aydınındaki Değerlendirme ve Bilini”, Toplum ve Bilim, Güz 1984, Sayı: 27.
  • İhsanoğlu, Ekmeleddin., “Modernleşme Süreci İçinde Osmanlı Devletinde İlmi ye Mesleki Cemi-yetleşme Hareketlerine Geıiel Bir Bakış”, Osmanlı İlmi ve Mesleki Cemiyetleri, İstanbul 1987, s. 1-37. .
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İsmail Doğan This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Doğan, İ. (2019). OSMANLI BİLİMSEL TOPLULUKLARININ TÜRKİYE’DEKİ BİLİM EĞİTİMİNE ETKİLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 131-149. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000515

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License