Research Article
BibTex RIS Cite

BLOOM'UN AMAÇLAR SINIFLAMASI VE OKULDA ÖĞRENME KURAMINA YÖNELTİLEN ÇEŞİTLİ ELEŞTİRİLER

Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 169 - 176, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000503

Abstract

Oğrenme-öğretmc sürecinin başarısının göstergesi davranışlardaki olumlu değişimlerle belirlenmektedir. Buna göre davranışların, öğrenimin oluştuğu sınıflarda değiştirilmesi temeldir. Bu nedenle öğretmenin tüm planlarında değiştirilmesi istenen davranışları saptaması gerekmektedir. Bununla birlikte amaçların sınıflamaşmın yapılması öncelikle kullanıcıya kolaylık (sağlar. Ayrıca ulusal eğitim amaçlarının siıııfta gerçekleştirilmesine yardımcı olur. İşte Bloom ve arkadaşları, böylesi bir davranış listesinin geliştirilmesinde uygulayıcdara kolaylık sağlamak üzere bir sınıflama sistemi geliştirmişlerdir. Bloom’a göre* 1 aşamalar şu şekildedir:

References

  • M. Arlin. and J.W. “Time Ousts of Mastery Learning” Journal of Educational Psychology 75: 2 1983. S: 187-195.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 169 - 176, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000503

Abstract

References

  • M. Arlin. and J.W. “Time Ousts of Mastery Learning” Journal of Educational Psychology 75: 2 1983. S: 187-195.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Cem Babadoğan This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Babadoğan, C. (2019). BLOOM’UN AMAÇLAR SINIFLAMASI VE OKULDA ÖĞRENME KURAMINA YÖNELTİLEN ÇEŞİTLİ ELEŞTİRİLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 169-176. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000503

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License