Research Article
BibTex RIS Cite

OTOMASYON TEKNOLOJİSİ: KENDİ KENDİNE AKTİF ÖĞRENME

Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 215 - 218, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000516

Abstract

“Kendi kendine, yaparak yaşayarak öğrenme”, hemen her öğrenme-öğretme kuramının merkezi bir ilkesi olagelmiştir. Bruneı-, Frobel, Peştallozi ve onları izleyenlerin öne çıkardığı “kendi kendine öğretme”, Skinner’ın programlı öğretim tekniği ile somutlaşmıştır. Bu tekniğin en önemli katkısı; öğretmen ve bağlayıcı grup ilerlemesi yaklaşımı yerine öğrencinin merkeziliğini ve kendi başınalığını (bireyselliğini) öne çıkarmak olmuştur.

References

  • .
Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 215 - 218, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000516

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nurettin Şimşek This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Şimşek, N. (2019). OTOMASYON TEKNOLOJİSİ: KENDİ KENDİNE AKTİF ÖĞRENME. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 215-218. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000516
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0