Research Article
BibTex RIS Cite

SİNEMADA AKIMLAR

Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 227 - 235, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000522

Abstract

Lumiere’lerin 1895’te Hareketli resmi bulmalarından sonra sinema, çağımızın en yaygın ve en etkili sanat dallarından birisi olmuştur. Kendine özgü dilini oluşturan sinema, Peter Wollen’a göre şu yedi büyük erdeme sahiptir: Geçişsiz anlatı, yabancılaşma, öne çıkma, çok anlatım, açık uç, rahatsız olma ve gerçek. Kuşkusuz çağdaş anlatıların özellikleri olan bu nitelemeler Aristotelesçi anlayışın da tersi yönündedir. Büker kitabında çağdaş anlatılara örnek olarak O, Kavur’un Gece Yolculuğu ile Anayurt Oteli’ni, A. Yılmaz’ın Aaahhh Belinda ile Hayallerim, Aşkım ve Sen’ini verir. Çağdaş anlatı filmlerinin başka-kalarına anlatabileceğimiz öyküleri olmadığı, üretici olmayan bir izleyici için bir anlam taşımadığını belirtir. Çünkü çağdaş anlatı filmi bitmiş bir ürün değil, çağdaş anlatı filmini izleyen izleyici de salt bir tüketici değildir (Büker, 97-101).

References

  • Dorsay, Atılla (15 Temmuz 1990),“Bir Klasiğe Bakış: Bisiklet Hırsızlan,** Milliyet Sanat, sayı 244.
  • Gevgilili, Ali (1989), Çağını Sorgulayan Sinema, Bağlam Yay., İstanbul.
  • Karakuş» Harun (Şubat 1990), Ara Güler “Sinema Dünyanın En Ciddi İşidir**, söyleşi, Beyazperdet sayı 4.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 227 - 235, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000522

Abstract

References

  • Dorsay, Atılla (15 Temmuz 1990),“Bir Klasiğe Bakış: Bisiklet Hırsızlan,** Milliyet Sanat, sayı 244.
  • Gevgilili, Ali (1989), Çağını Sorgulayan Sinema, Bağlam Yay., İstanbul.
  • Karakuş» Harun (Şubat 1990), Ara Güler “Sinema Dünyanın En Ciddi İşidir**, söyleşi, Beyazperdet sayı 4.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ruken Öztürk This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, R. (2019). SİNEMADA AKIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 227-235. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000522

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License