‘Liberal’ kavramı, boyutları (özgürlük kavramına göre) çok daha geniş bir özgürlüğü; bağımlı olmayı reddeden bir cesareti; bir eylemi içerdiğine göre, liberal eğitimin de insanlarda bu niteliklerle tanımlanan bireyselliği oluşturacak bir eğitim olması gerektiğini düşünmekteyiz. Liberal eğitim kavramının tarihsel izdüşümünü Aristoteles’teki ‘özgür eğilim’ (sÂeuöepoÇ - v)7TaiSY^a) kavramına götürmek mümkündür. Filozof, özgürlük (vj sÂsuöepo^), özgür eğitim gibi terimleri kullanmasına karşın onun metinleri Batı dillerine çevrilirken ‘özgür’ ( sÂsuöspoÇ ) teriminin yerine ilk kez latiııcede ortaya çıkan ‘liberal’ (libertas) terimi kullanılmıştır. Öte yandan olması gereken liberal eğitim modelimizle* Aristoteles’in özgür eğitim tanımı arasında çok önemli ortak paydalar bulduğumuz için ‘liberal eğitim’ kavramamı terminolojik kaynağını Aristoteles’ten başlatmak (düşüncemizin orijinine Aristo’nunkini koymak) yanlış olmasa gerek.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2019 |
Published in Issue | Year 1993 Volume: 26 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0