Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİME İLİŞKİN FELSEFİ VE İDEOLOJİK GÖRÜŞLER REALİZM VE EĞİTİM

Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 275 - 287, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000509

Abstract

İlk kez Aristoteles tarafından ilkeleri belirlenen Realizm, eğitimin insanı en iyi, mükemmel yetilerle donatarak mutluluğunu sağlaması gerektiğini ileri sürer. Aslında bu düşünceyi temel alan eğitim 1. insanın en önemli gücü olan aklın, onu bilgi alanları konusunda aydınlatırken geliştirmeyi, 2. insanları akıllarını kullanarak yapacakları tercihlerde ne istediklerini bilme, mükemmel bir potansiyel oluşturarak kendilerini ifade etme ve rasyonel hiyerarşik, düzene göre benimseyecekleri amaç ve rollerle de kendi kimliklerini belirleme konusunda cesaretlendirmeyi hedefler.

References

  • A Aaron, Richard I., John Locke. Londons Clorendon Press. 1963.
  • Ackerman, Bruce., Social Justice in the Liberal State. New Haven: Yale University Press 1980.
  • Allan, D.J., The Philosophy of Aristotle, London: Oxford University Press, 1970.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 1, 275 - 287, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000509

Abstract

References

  • A Aaron, Richard I., John Locke. Londons Clorendon Press. 1963.
  • Ackerman, Bruce., Social Justice in the Liberal State. New Haven: Yale University Press 1980.
  • Allan, D.J., The Philosophy of Aristotle, London: Oxford University Press, 1970.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nesrin Kale This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Kale, N. (2019). EĞİTİME İLİŞKİN FELSEFİ VE İDEOLOJİK GÖRÜŞLER REALİZM VE EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 275-287. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000509
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0