Üniversite öğretim elemanlarına özgü işte stres yaratan faktörler, stresle başa çıkma yaklaşımları ve stres durumunda iş performansı alt ölçeklerinin geliştirilmesi, bu araştırmanın amacını oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen bu alt ölçekleri kapsayan ölçme aracı, Ankara’daki bazı üniversitelerdeki farklı ilgi ve branşları olan bir grup öğretim elemanına uygulanmıştır. Ölçeklerin yapı geçerliği için faktör analizi, iç tutarlılıkları için de Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı formülü uygulanmıştır. Sonuçta alt ölçekleri oluşturan maddelerin genelde asıl ölçeğe girdikleri bulunmuştur. Ayrıca her alt ölçekteki maddelerin birbirini dışta tutan alt boyutlara indirgenebildiği görülmüştür. Bu alt boyutlar isimlendirilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2019 |
Published in Issue | Year 1993 Volume: 26 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0