Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YENİ BAKIŞ AÇILARI: KURAM-ARAŞTIRMA İLİŞKİSİ

Year 1992, Volume: 25 Issue: 1, 27 - 45, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000623

Abstract

Son yıllarda yapılan empirik araştırmalar, eğitim örgütleri olan okullara yeni bakış açıları doğurmuştur. Bu bakış açıları, farklı yönlerden yaklaşarak okulların daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmaktadır (Lotto, 1981). Toplum ve davranış bilimlerinde olay ya da olgulara çeşitli açılardan bakılabilir. Örneğin bir aile planlaması olgusuna toplumsal, ahlaki, ekonomik ve politik boyutlardan yaklaşılabilir. Toplumsal davranış örüntülerinden biri olan okullara da farklı bakış açıları yö-neltilebilir. Örneğin bugüne kadar geliştirilen yönetim kuramları, okullara farklı yaklaşımları temsil ederler. Çoklu bakış, okulların çok yönlü incelenmesine, onların farklı yönlerinin daha iyi ortaya konmasına neden olabilir. Oysa tekli bakış açıları eksik, belki de yanhş bilgi sağlayacaktır. Bu durum toplumsal olayları tek nedenle açıklamaya benzetilebilir. Oysa çağdaş bilimsel yaklaşım özellikle toplumsal olayların çoklu neden-sonuç içinde açıklanmasının daha sağlıklı olacağını ortaya koymaktadır.

References

  • Bursalıoğlu, Ziya. Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ğenişleriljniş Yedinci Basla. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınlar! No. 154, 1987.
  • McMillan, James and Sally Schumacher. Research In Education: A Conceptual Introduction. Boston and Toronto: Little, Brown and Company, 1984.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 1, 27 - 45, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000623

Abstract

References

  • Bursalıoğlu, Ziya. Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ğenişleriljniş Yedinci Basla. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınlar! No. 154, 1987.
  • McMillan, James and Sally Schumacher. Research In Education: A Conceptual Introduction. Boston and Toronto: Little, Brown and Company, 1984.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ali Balcı This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Balcı, A. (2019). EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YENİ BAKIŞ AÇILARI: KURAM-ARAŞTIRMA İLİŞKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 27-45. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000623
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0