Research Article
BibTex RIS Cite

İtalyan Eğitim Sistemi

Year 1992, Volume: 25 Issue: 1, 199 - 210, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000629

Abstract

Özellikle Italyan ilkokullarının tarihinin, İtalya millî tarihini yansıttığı söylenebilir. İtalya eyaletlerinin birleşmesi ile 1860’da kurulan İtalya Krallığı, okul sisteminin sorumluluğunu üzerine almıştır. 1860-1911 yılları arasında ilkokullar belediyeler ya da yerel kuruluşlar tarafından yürütülmüştür. Küçük şehir, kasaba ve köylerdeki eğitim, yardım kuramlarının insiyatifine bırakılmıştı. Buralarda eğitim çok sınırlı kaynaklarla, önemli derecede güçlükler içersinde yürütülüyordu. Yüzyılın sonuna kadar öğretmenlerin hukuki statüleri iyi değildi ve ücretleri de oldukça azdı. İlkokul öğretmenlerinin çoğu bir lisansa bile sahip değillerdi (Laeng, s. İ).

References

  • Education Committee, “Review of Educational Policy in Italy”, Examiners’ Report and Questions, Organization For Economic Co-Operation and Development, Paris, 1983.
  • International Bureau of Education, International Yearbook of Education, c. 12, UNESCO 1980.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 1, 199 - 210, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000629

Abstract

References

  • Education Committee, “Review of Educational Policy in Italy”, Examiners’ Report and Questions, Organization For Economic Co-Operation and Development, Paris, 1983.
  • International Bureau of Education, International Yearbook of Education, c. 12, UNESCO 1980.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Yalçınkaya This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Yalçınkaya, M. (2019). İtalyan Eğitim Sistemi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 199-210. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000629
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0