Research Article
BibTex RIS Cite

KADINLARDA OKUMAZ-YAZMAZLIK SORUNU VE ENERJİ TASARRUFU

Year 1992, Volume: 25 Issue: 1, 235 - 244, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000630

Abstract

Eğitim alanındaki ilerlemeler tüm insanlığın hizmetine sunulmakta ve çok sayıdaki kişinin yararlanmasına çalışılmaktadır. Ancak, bu hizmetten hiç ya da yeterince yararlanamayan çok sayıda kişi de bulunmaktadır. Bunlar UNESCO’nun 1990 yılı istatistiklerine göre dünyamızda sayıları 1 .milyarı bulan okumaz-yazmazlardır. Okumaz-yazmazlık içinde bulunduğumuz çağın en ciddi sorunlarından biridir. Bir ülkenin geri kalması ve fakirliği ile doğrudan ilişkili olan okumaz-yazamazlığm önlenmesi, ulusların varlıklarını sürdürmeleri ve kalkınmaları için temel şarttır.' Okumaz-yaziuazlık bir kader der ğildir. Sık sık izlenmesi ve köklü çözümler alınması gereken sosyal bir durumdur. Eğer azim, sabır gösterilip sürekli olarak savaşılmaz ise hemen ortaya çıkmakta ve hızla ilerlemektedir

References

  • Courier .de l’Unesco, Un Milliard d’Analphabetes, le Defi, juillet, 1990.
  • Güneş, Fırdevs. 1990 Dünya Okuma-Yazma Yılı, Milliyet Gazetesi, Düşünenlerin Düşünceleri Köşesi, 16 Eylül 1989.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 1, 235 - 244, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000630

Abstract

References

  • Courier .de l’Unesco, Un Milliard d’Analphabetes, le Defi, juillet, 1990.
  • Güneş, Fırdevs. 1990 Dünya Okuma-Yazma Yılı, Milliyet Gazetesi, Düşünenlerin Düşünceleri Köşesi, 16 Eylül 1989.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Firdevs Güneş This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Güneş, F. (2019). KADINLARDA OKUMAZ-YAZMAZLIK SORUNU VE ENERJİ TASARRUFU. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 235-244. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000630
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0