Abstract
Eğitim alanındaki ilerlemeler tüm insanlığın hizmetine sunulmakta ve çok sayıdaki kişinin yararlanmasına çalışılmaktadır. Ancak, bu hizmetten hiç ya da yeterince yararlanamayan çok sayıda kişi de bulunmaktadır. Bunlar UNESCO’nun 1990 yılı istatistiklerine göre dünyamızda sayıları 1 .milyarı bulan okumaz-yazmazlardır. Okumaz-yazmazlık içinde bulunduğumuz çağın en ciddi sorunlarından biridir. Bir ülkenin geri kalması ve fakirliği ile doğrudan ilişkili olan okumaz-yazamazlığm önlenmesi, ulusların varlıklarını sürdürmeleri ve kalkınmaları için temel şarttır.' Okumaz-yaziuazlık bir kader der ğildir. Sık sık izlenmesi ve köklü çözümler alınması gereken sosyal bir durumdur. Eğer azim, sabır gösterilip sürekli olarak savaşılmaz ise hemen ortaya çıkmakta ve hızla ilerlemektedir