Research Article
BibTex RIS Cite

HALK EĞİTİMİNDE DENETİM

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 37 - 44, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000728

Abstract

Türkiye’de halk eğitimi hizmetleri, sayıları 38’e varan resmi, yaıı-resüıi, ve gönüllü çok sayıda kurum ve kuruluş tarafından sunulmaktadır (M.E.B. 1985, s.s. 25-60). Ancak bunlardan, 757 halk eğitim merkezi, 225 çıraklık eğitim merkezi ve 505 pratik kız sanat okulu ve olgunlaşma enstitüsü ile halk eğitim hizmeti sunan Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.), Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü (Ç.Y.E.G.M.) en fazla hizmet sunan kurumdur. Ç.Y.E.G.M.’nün 1989-90 öğretim yılı kurs başı dokümanlarına göre 30387 mesleki, 18145 sosyo-kültürel olmak üzere toplam 48799 kurs açılmış olup, bu kurslara katılanlarm sayısı 1 049 795 dir. Aynı Genel Müdürlüğün 1990 yılı kayıtlarına göre halk eğitimi il örgütleri ve halk eğitim merkezlerindeki görevli elemanların görevlerine göre sayıları şöyledir:

References

  • Bursakoğlu, Ziya, “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Enle., Yay. no: 154, 7. Baskı, Ankara 1987.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 37 - 44, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000728

Abstract

References

  • Bursakoğlu, Ziya, “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Enle., Yay. no: 154, 7. Baskı, Ankara 1987.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Duman This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Duman, A. (2019). HALK EĞİTİMİNDE DENETİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 37-44. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000728
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0