Research Article
BibTex RIS Cite

ANDRAGOJİK DENETİM: YETİŞKİN EĞİTİMCİLERİ İÇİN BİR DENETİM ŞEKLİ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 45 - 48, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000716

Abstract

Andragoji veya yetişkin öğretimi bilim ve sanatı, yetişkin öğretimi hakkında doğrulanmış varsayımlar üzerine kurulu bir teoridir. Öğretmenler yetişkin öğrenciler kadar öğretimlerinin niteliğini arttırmak için çalışıyor görünebilir. Denetçiler yetişkin öğrenimi süreci içinde lider veya kolaylaştırıcı (facilitator) olarak düşünülebilir. Bunun için denetçiler yetişkin öğrenciler ile davranışlarım en etkili şekilde uyarlayabileceği düşünülen bir denetim biçimi geliştirmelidirler.

References

  • Knox, A.Y., 1977. “Adult Development and Learning’.” San Francisco: Jossey-Bass.
  • Massey, S.U., 1980. “Teaching Adult Professionals.”, Journal of Staff Development, I: 113-18.
  • Pine, G.L., and P.J. Horne, 1969. “Principles and Conditions for Learning in Adult Aducatiou.” Adult Leadership., October: 108-110, 126, 133-34.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 45 - 48, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000716

Abstract

References

  • Knox, A.Y., 1977. “Adult Development and Learning’.” San Francisco: Jossey-Bass.
  • Massey, S.U., 1980. “Teaching Adult Professionals.”, Journal of Staff Development, I: 113-18.
  • Pine, G.L., and P.J. Horne, 1969. “Principles and Conditions for Learning in Adult Aducatiou.” Adult Leadership., October: 108-110, 126, 133-34.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nancy H. Ellis This is me

Regis R Bernhardt This is me

Ahmet Duman This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Ellis, N. H., Bernhardt, R. R., & Duman, A. (2019). ANDRAGOJİK DENETİM: YETİŞKİN EĞİTİMCİLERİ İÇİN BİR DENETİM ŞEKLİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 45-48. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000716
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0