Research Article
BibTex RIS Cite

YURTDIŞI YAŞANTISI VE İNSAN DOĞASI ANLAYIŞI

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 87 - 105, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000736

Abstract

Almanya’ya işçi göndermeye başladığımız yıllarda, uzun süreler orada kalıp çalıştıktan sonra bu insanların değişmiş ve daha Avrupalılaşmış bir kafa vc düşünce yapışı ile yurda geri dönecekleri ve belki de bu yüzden uyumsuzluk çekecekleri beklentisi vardı. Özellikle Almanya ve genel olarak Avrupa’ya giden işçilerin bulundukları ülke insanları ile yakın ilişkileri sonucu beklenebilecek değişiklikler arasında en önemlileri olarak ailede saygı ilişkileri, insan hakları ve demokratik kurumlara ilişkin tutumlar, ahlâk anlayışı, genel olarak dünya görüşü, kadınlara karşı tutumlar, genel olarak insan doğası anlayışı v.b. sayılabilir. Bu alanlarda görülebilecek belirgin, değişikliklerin özellikle ikinci kuşakta yani işçi çocuklarında ciddi ve uzun süreli uyumsuzluklara yol açması gerçekçi olarak beklenebilirdi. Çünkü düşünce yapısında böyle değişikliklerle yurda dönen işçiler ve onların çocukları burada mutlu olamayacak sürekli alıştıkları yeni kültürün özlemini çekeceklerdi.

References

  • Dökmen, Z. (1990). Almanya'dan dönmüş işçilerle Almanya'ya gitmemiş denklerinin kişi algısı ve modernlik açısından karşılaştırılması. A.Ü.D.T.C.F. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 87 - 105, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000736

Abstract

References

  • Dökmen, Z. (1990). Almanya'dan dönmüş işçilerle Almanya'ya gitmemiş denklerinin kişi algısı ve modernlik açısından karşılaştırılması. A.Ü.D.T.C.F. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ali Dönmez This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Dönmez, A. (2019). YURTDIŞI YAŞANTISI VE İNSAN DOĞASI ANLAYIŞI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 87-105. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000736

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License