Research Article
BibTex RIS Cite

ERGENLİKTEN YETİŞKİNLİĞE BİLİŞSEL GELİŞİM

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 259 - 269, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000723

Abstract

Çocuktan başlayan bilişsel gelişimin tarihçesinde, 12—15 yaşlar, forınel işlemlerin oluştuğu evredir. Gencin somut durumlarla ilgili hipotetik ve bağımsız olarak düşünebilme yeteneğine yansıyan, forınel işlemlerle ilgili biliş yapıları, birleştirici işlemler olarak ve 4 grupta incelenebilirler. Böylece bilimsel düşünmenin öncül temeli ve kültürlü yetişkinler mantığının özü anlaşılabilir. Birçocuğun gelişim aıamalarından geçme hızı, kültürden kültüre değişmektedir. Ayrıca farklı çocuklar farklı yetilerine ve mesleki ilgilerine göre, forınel işlemleri uyguladıkları alanlarda bireysel farklılıklar göstermektedirler. Öyleyse, mantıksal olarak, uygulandıkları içerikten bağımsız da olsalar formel işlemlerde bir genci değerlendirmenin en iyi yolu; onu mesleğin ve ilgilerine uygun biralan-da test etmektir.

References

  • .
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 259 - 269, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000723

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

J. Piaget This is me

Sinem Kavsaoğlu This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Piaget, J., & Kavsaoğlu, S. (2019). ERGENLİKTEN YETİŞKİNLİĞE BİLİŞSEL GELİŞİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 259-269. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000723
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0